 |
Oficjalne forum Biznesu filmowego Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARK
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:12, 08 Mar 2016 Temat postu: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o..., ale boisz się zapytać |
|
|
Jak zarobić 1 mld w Biznes Filmowy 2:
Biznes filmowy jest grą, w której czynnik losowy odgrywa znaczną rolę. Jednakże jest tylko grą, musi się więc kierować regułami i schematami. Część z nich udało mi się zaobserwować i opisać. Korzystając z poniższych wskazówek pamiętajcie, że są to mechanizmy zmniejszające ryzyko klapy finansowej
na danym filmie. Są skuteczne na +/- >70%. Dlatego w dłuższej skali gwarantują Wam osiągnięcie 1 mld punktów.
UWAGA: To nie jest wyczerpująca analiza, bo na ocenę filmu wpływa kilkanaście czynników w tym najważniejszy czyli losowy. To jest tylko zgrubny plan działania dla początkujących. Resztę odkryjcie sami!
Zanim zaczniecie "łamać" kod, kupcie koszulkę BF-2 ponieważ ta skromna w formie gra, ma "miodność" na poziomie wyższym niż produkcje gigantów, za które trzeba zapłacić po 100 PLN.
Wielki szacunek dla autora gry!
Zaczynamy:
1. Pisz własne scenariusze.
Własny scenariusz, napisany według dobrego schematu, jest oceniany na A. Zdecydowanie zwiększa to szanse na co najmniej 3*, które są minimalną oceną żeby film się zwrócił.
Bez względu na gatunek filmu wybieramy film długometrażowy, zakończenie tragiczne.
Schematy:
AKCJA - A8-H0-S2
KOMEDIA - A4-H8-S0
ROMANS - A0-H2-S6
FAMILIJNY - A0-H5-S0
HORROR - A6-H0-S2
WESTERN - A5-H0-S0
ANIMOWANY: A0-H5-S0
SCI-FI - A3-H0-S5, ale działa też A6-H0-S4
KRYMINAŁ - A4-H0-S4
THRILLER - A3-H0-S6
PRZYGODA - A6-H3-S0
FANTASY - A5-H0-S2
DRAMAT: A3-H0-S3
OBYCZAJOWY: A4-H4-S0
EROTYK: A3-H0-S6
KOSTIUMOWY: A3-H6-S0
MUSICAL - A0-H4-S4
RELIGIJNY: A5-H0-S1
FILM-NOIR - A5-H0-S1
2. Od czego zacząć.
a) produkujemy film akcji, lub komedię,
b) piszemy scenariusz z udziałem: reżyser + aktor mężczyzna + aktor kobieta,
c) poziom filmu: ambitny, dodatkowy czas na produkcję: 75%,
d) wybieramy twórców za max. 1 mln, oraz najtańsze studio,
e) reklama na zero,
f) powtarzamy ten układ max 3-4 razy, aż będziemy mieć więcej gotówki na lepszych twórców ok. 8 mln,
g) warto pamiętać, że czas produkcji filmu rośnie wraz z ilością twórców i jakością studia,
Na początek musimy szybko obracać gotówką, więc do momentu budowy drugiego, własnego studia
skracamy jak możemy czas produkcji,
h) jeżeli, którykolwiek twórca dostanie 4* nominujemy film do festiwali w zależności od stanu kasy.
3. Dobór twórców.
Jest to szczególnie ważna kwestia, ponieważ od ich magicznych gwiazdek zależy ocena filmu.
Niektórzy twórcy pomimo, że gwiazdki się zgadzają i tak wyprodukują "kaszana". Poniżej moje sugestie:
Dla wszystkich gatunków: TALENT jest najważniejszy, im więcej tym lepiej. Jednak lepiej wybrać twórcę
z 1* talentu mniej, a którego gwiazdki bardziej zgadzają się ze schematem niż odwrotnie.
Podaję układ dwóch najważniejszych parametrów pod kątem danego gatunku.
Jeżeli w filmie jest H>5, to zadbajmy by nasi twórcy mieli H>=3. Analogicznie z seksem.
Parametr dominujący: jeżwli np. aktor ma A4, D4, ale H5 to jest mało prawdopodobne że sprawdzi się w filmie takim jak thriller, horror, lub gdzie jest mało Humoru.
AKCJA: Akcja >= Drama (róznica nie większa niż 1*).
KOMEDIA: Humor >=Drama (Drama>=Akcja).
ROMANS: Sexappeal, Drama>=Akcja,
FAMILIJNY: Humor, Akcja>=Drama,
HORROR: Drama>=Akcja
WESTERN: Akcja=Drama (lub mała przewaga akcji, mało humoru, chyba że kręcisz "Płonące siodła")
ANIMOWANY: Humor, Akcja>Drama
SCI-FI: Akcja>=Drama
KRYMINAŁ: Akcja>Drama
THRILLER: Drama>Akcja
PRZYGODA: Akcja=Humor>Drama
FANTASY: Akcja>=Drama=Humor
WOJENNY: Drama>Akcja
DRAMAT: Drama i Talent chociaż zdarzyło się, że Bergman dostał 2* ;)
Operatorzy i muzyka - w większej skali to tylko dodatki urealniające rozgrywkę i podnoszące poziom trudności. Jeśli chcesz zarabiać kasę to ich unikaj. Jeśli chcesz mieć filmy zdobywające Oscary to stosuj powyższe założenia.
4. Wybór studia.
Bardzo istotny jedynie przy gatunkach związanych z efektami specjalnymi (animacja, sci-fi, fantasy etc.). Tu poniżej Technicoloru łatwo zaliczyć klapę. Pozostałe gatunki udają się nawet w Cinematicon, ale trzeba pamiętać, że lepsze studio to lepszy efekt końcowy. Nie popadajmy w przesadę "dramat" na pewno
nie potrzebuję Industry Light and Magic, chociaż kto bogatemu zabroni.
Rozbudowa studia: najpierw nowe studio gdy mamy +65 mln pkt., potem stopniowo unowocześniamy je pamiętając
o zachowaniu płynności finansowej. Produkcję warto zacząć gdy jest na poziomie min. Theatre TV.
5. Reklama.
Niestety nie ma tutaj łatwej odpowiedzi:
a) niskie nakłady na reklamę (<30% budżetu) trudno będzie zdobyć Box Office)
b) brak reklamy - pierwsze 10 filmów OK, ale później film bez reklamy nie zarobi na siebie,
c) reklama >60% budżetu - jeśli film dostanie mniej niż 4* to w najlepszym wypadku się zwróci, ale jeśli dostanie 4* to żyła złota,
d) reklama >100% = lubisz ryzyko, jak film będzie miał 4* lub 5* będziesz bogaty jak Sknerus.
Ja proponuję do momentu posiadania 300 mln, stosować przedział reklamy 30-50%. Wtedy po 1 nieudanym filmie Spielberga nie zbankrutujecie.
6. Cenzura.
Cenzuruj tylko filmy 18+, wszystko inne - wolność twórcy.
Życzę Wam wszystkim ciekawej rozgrywki. Wszelkie zastrzeżenia i Wasze obserwacje wpisujcie w komentarzach.
P.S.
Polecam Wam zagrać w następującą rozgrywkę:
Kariera
Scenariusze tylko kupowane z rynku lub otrzymane.
Produkcja filmów po kolei z listy posiadanych scenariuszy.
Według mnie to najtrudniejszy i najbardziej wciągający schemat rozgrywki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomiga
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:16, 10 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za obszerny tutorial... przy najbliższej okazji sprawdzę czy działa ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARK
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:46, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czekam na opinię, być może to tylko u mnie tak działa :)
Małe uzupełnienie do tutorialu:
POSTPRODUKCJA: gdy mamy już minimum 2 własne studia na poziomie Theatre TV warto ustawiać postprodukcję na max. 90% filmów dostanie ocenę dobry lub wyższy. To oznacza duże zyski.
REKLAMA: po upływie 15 lat warto zwiększyć wydatki na reklamę. Mają odpowiedni zapas gotówki, dobrych twórców i postprodukcję na max. można wydać na reklamę nawet 150-200% budżetu. Film z oceną dobry zwróci się ze sporym zyskiem. Bardzo dobry - zarobi powyżej 100 mln.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fortheoskar
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:12, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Świetna robota, na pewno się przyda :) Szczególnie nowicjuszom w BF :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|