Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna Oficjalne forum Biznesu filmowego
Oficjalne forum poświęcone grom z serii Biznes Filmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe wlasciwosci scenariusza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Pomysły i uwagi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:53, 11 Mar 2010    Temat postu: Nowe wlasciwosci scenariusza

Testy wersji 0.6.0 powoli dobiegaja konca i juz niedlugo ujrzy ona swiatlo dzienne. Pora wiec zastanawiac sie nad v0.7.0. Mam juz kilka pomyslow i dotycza one rozszerzen w scenariuszach. Mam dla Was pytanie, jakich opcji/parametrow najbardziej Wam brakuje.

Przypominam ze aktulnie sa to:
ilosc: humoru, sexu, przemocy
Dodatkowo parametry ktore sa ale nie sa widoczne ale przyporzadkowane do gatunku:
- minimalna ilosc efektow specjalnych
- napiecie

Najtechtniej rowniez posluchalbym dlaczego ich brakuje i w jaki sposob moglyby one wplywac na rozgrywke.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Czw 10:53, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grizz




Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:00, 11 Mar 2010    Temat postu:

może klimat? proste filmy akcji robione dla dużej kasy nie miałyby swojego stylu, klimatu. natomiast kiedy bierzemy się za coś ambitniejszego i jesteśmy już rozpoznawalni na rynku, nasze filmy powinny mieć swój własny niepowtarzalny klimat. Nie trzeba byłoby wiele zmieniać - nasza rozpoznawalność to przecież prestiż, a kiedy prestiż duży to możemy robić ambitniejsze produkcje, przy których ustawialibyśmy wyższy parametr "klimatu".

Btw. taki pomysł mnie teraz naszedł, nie chce już zakładać nowego tematu. Wiadomo, BF to prosta gierka, ale pomyślałem że fajnie by było, gdyby wraz z prestiżem(czyli naszą rozpoznawalnością) rosły i zyski z filmów, tak jak ma to miejsce w prawdziwym świecie filmowym. Czyli na początku, kiedy nie jesteśmy popularni, nasze filmy ledwo co by się zwracały, o ile byłyby przynajmniej przeciętne. Jednak z biegiem czasu procent zwrotu spokojnie wynosiłby 400-500% przy dobrych filmach. Teraz zazwyczaj taki albo i większy mają nasze pierwsze filmy, co trochę psuje rozgrywkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:06, 11 Mar 2010    Temat postu:

Grizz napisał:
może klimat? proste filmy akcji robione dla dużej kasy nie miałyby swojego stylu, klimatu. natomiast kiedy bierzemy się za coś ambitniejszego i jesteśmy już rozpoznawalni na rynku, nasze filmy powinny mieć swój własny niepowtarzalny klimat. Nie trzeba byłoby wiele zmieniać - nasza rozpoznawalność to przecież prestiż, a kiedy prestiż duży to możemy robić ambitniejsze produkcje, przy których ustawialibyśmy wyższy parametr "klimatu".

Napiecie = kilmat = emocje
To jest jeden parametry (roznie nazywany w zaleznosci od gatunku filmwego). Klimatu nie mozna ustawic! To jest cos co film ma lub nie. W BF obliczany jest on na podstawie performancu twrcow (jezeli maja duzo gwizdek to znaczy ze film ma klimat) bo kazdy z tworcow wczul sie w role.
Grizz napisał:

Btw. taki pomysł mnie teraz naszedł, nie chce już zakładać nowego tematu. Wiadomo, BF to prosta gierka, ale pomyślałem że fajnie by było, gdyby wraz z prestiżem(czyli naszą rozpoznawalnością) rosły i zyski z filmów, tak jak ma to miejsce w prawdziwym świecie filmowym. Czyli na początku, kiedy nie jesteśmy popularni, nasze filmy ledwo co by się zwracały, o ile byłyby przynajmniej przeciętne. Jednak z biegiem czasu procent zwrotu spokojnie wynosiłby 400-500% przy dobrych filmach. Teraz zazwyczaj taki albo i większy mają nasze pierwsze filmy, co trochę psuje rozgrywkę.

Nie jestem za tym zeby zwiekszac zyski ze wzgledu na prestiz. Prestiz to jest cos niematerialnego i w BF sluzy do czegos innego (odblokowywanie nowych gatunkow dla danego gracza - nowe gatunki sa bardziej ambitne... i to o czym piszesz jest juz w BF w nowej wersji bedzie to bardziej widoczne... ciezej bedzei zdobyc nagrode za dobry film akcji, im bardziej ambitny gatunek tym wieksze szanse na nagrode).
Poza tym nie bardzo rozumiem, czy ja moze nie rozumiem ideii grania? Czy nie jest nudne gdy kazdy film zarabial 400-500 procent? A tak by wygladala od pewnego momentu gra gdyby prestiz wplywal bezposrednio na zyski.
Dla przypomnienia w BF wyglada to tak:
Jak masz wiekszy prestiz tzn ze krecisz dobre filmy lub zdobywasz nagrody. Jezeli to robisz to zarabiasz pieniadze jak zarabiasz pieniadze mozesz produkowac filmy z lepszymi tworcami lub wiecej wydawac na reklame. A to skutuje tym ze zarabiasz wiecej....
Proste, logiczne i wydaje mi sie ze dziala... wiec po co udziwniac?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Czw 16:14, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Popek




Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:42, 30 Mar 2010    Temat postu:

Wartkość akcji - ja wiem, że jest już wskaźnik przemocy, ale to chyba nie to samo, co nie ;) Pasek odpowiadałby za to, ile na ekranie się dzieje - wiadomo: pościgi, tempo akcji, archeolog uciekający przed wykopanym szkieletem dinozaura i takie tam. Przemoc zaś (dla mnie) nie jest z tym równoznaczna - przemocą może być wyładowany ciężki dramat, w którym mąż-alkoholik tłucze żonę i dzieci, a wcale nie znaczy to, że będzie miał on żwawą akcję. Poza tym, jest ona wykładnikiem krwi i trupów (zwłaszcza sposobu w jaki "robimy" nieboszczyków) na ekranie, ale chyba wszyscy znają zabiegi typu "nie pokażemy jak gościu dostaje kulkę, ale tylko jak nasz bohater podnosi karabin i strzela - obniżymy kategorię, ale damy akcji". Myślę, że warto się nad tym zastanowić.

Długość filmu - gdzieś już o tym pisano - popieram pomysł i podpisuję się pod nim obiema rękami. 3godzinna raczej nie powstanie, ale już taki długi kostiumowiec, czemu nie...

Złożoność fabuły (nazwa nieco nietrafna) - czyli dawka niespodziewanych zwrotów akcji, intryg i poruszanych problemów egzystencjonalno-życiowych. Niby od "ambitności" fabuły jest gatunek, ale nawet zwykłe komedie mogą się od siebie znacząco różnić zawikłaniem treści ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:43, 31 Mar 2010    Temat postu:

Popek napisał:
Wartkość akcji - ja wiem, że jest już wskaźnik przemocy, ale to chyba nie to samo, co nie ;) Pasek odpowiadałby za to, ile na ekranie się dzieje - wiadomo: pościgi, tempo akcji, archeolog uciekający przed wykopanym szkieletem dinozaura i takie tam. Przemoc zaś (dla mnie) nie jest z tym równoznaczna - przemocą może być wyładowany ciężki dramat, w którym mąż-alkoholik tłucze żonę i dzieci, a wcale nie znaczy to, że będzie miał on żwawą akcję. Poza tym, jest ona wykładnikiem krwi i trupów (zwłaszcza sposobu w jaki "robimy" nieboszczyków) na ekranie, ale chyba wszyscy znają zabiegi typu "nie pokażemy jak gościu dostaje kulkę, ale tylko jak nasz bohater podnosi karabin i strzela - obniżymy kategorię, ale damy akcji". Myślę, że warto się nad tym zastanowić.

Długość filmu - gdzieś już o tym pisano - popieram pomysł i podpisuję się pod nim obiema rękami. 3godzinna raczej nie powstanie, ale już taki długi kostiumowiec, czemu nie...

Złożoność fabuły (nazwa nieco nietrafna) - czyli dawka niespodziewanych zwrotów akcji, intryg i poruszanych problemów egzystencjonalno-życiowych. Niby od "ambitności" fabuły jest gatunek, ale nawet zwykłe komedie mogą się od siebie znacząco różnić zawikłaniem treści ;)


I tu sie zgadzam. Nie rozdzielenie przemocy od akcji, to byl blad na etapie konceptualnym, no i niestety teraz sa tego skutki :( - obawiam sie ze w tej chwili juz za pozno aby robic tak drastyczne zminy (wymagaloby to przemodelowanie wszystkich algorytmow - az tyle czasu niestety nie bede mial :(

Co do skomplikownia fabuly to tez masz racje - problem tylko jak mialoby to dzialac na gre... bo jezeli byla by zaleznosc wiecej = lepiej to nie ma sensu bo kazdy by wybieral wiecej :)

Dlugosc filmu - mam juz jakas koncepcje... ale nie wiem czy juz w nastepnej duzej wersji (0.7)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomiga dnia Śro 9:49, 31 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Popek




Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:19, 31 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
I tu sie zgadzam. Nie rozdzielenie przemocy od akcji, to byl blad na etapie konceptualnym, no i niestety teraz sa tego skutki :( - obawiam sie ze w tej chwili juz za pozno aby robic tak drastyczne zminy (wymagaloby to przemodelowanie wszystkich algorytmow - az tyle czasu niestety nie bede mial :(

Wielka szkoda, ale jestem w stanie zrozumieć. Niemniej, gdyby nagle Twoja doba wydłużyła się do 48 godzin, warto te dodatkowe na to poświęcić :D

Cytat:
Co do skomplikownia fabuly to tez masz racje - problem tylko jak mialoby to dzialac na gre... bo jezeli byla by zaleznosc wiecej = lepiej to nie ma sensu bo kazdy by wybieral wiecej :)

Myślę, że w zależności od gatunku i/lub talentu reżysera. Wiadomo, western czy horror nie potrzebują zbyt skomplikowanej fabuły - często mogłoby to nawet przeszkadzać (o komediach romantycznych nie wspomnę, tam wymagany pewnie byłby poziom 0 :D ).
W wypadku reżysera - jeśli skomplikowanie fabuły przerastałoby jego zdolności, film wypadałby sztucznie, niejasno i generalnie CDD (całkiem do...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grizz




Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:56, 01 Kwi 2010    Temat postu:

To w sumie nie jest głupi pomysł. Np. Horror psychologiczny wymagał by trochę większego skomplikowania niż gore czy prosta komedia. Bardziej skomplikowany film = bardziej ambitny.

Proste filmy(akcja/komedia itp. z poziomem skomplikowania 1/2) = duża kasa
Skomplikowane filmy (thriller z poziomem skomplikowania 9 i odpowiednim do tego reżyserem) = większa szansa na festiwalach wyróżniających ambitne produkcje.

Dzięki temu też, gracz miałby większą "władze" nad tym, czy chce zostać producentem dobrze się sprzedających filmów, czy legendarnych, inteligentnych produkcji. Dobrze byłoby się móc zidentyfikować z postacią którą gramy.

Takie coś mi przyszło do głowy jeszcze: Umiejętność pisania scenariuszy. Czyli, na początku, jak każdy początkujący scenarzysta, musimy się wybić czymś prostym. Mielibyśmy ograniczone możliwości (nie potrafilibyśmy napisać super-śmiesznych dialogów, czyli powiedzmy ograniczenie humoru do 6, skomplikowanych, zaskakujących dzieł, czyli ograniczenie skomplikowania do 6, napisać wartkiej akcji, czyli ograniczenie akcji do 6 itp.) ale osiągając sukcesy w danych gatunkach, powiększając swój prestiż, poza bardziej zaawansowanymi gatunkami, co już w grze jest, moglibyśmy mieć możliwość pisania coraz lepszych scenariuszy(bardziej skomplikowanych, zabawniejszych itp.). Dopiero po jakimś czasie, zarabiając kasę, zwiększając prestiż i swoje umiejętności, moglibyśmy porzucić proste komedyjki i filmy akcji, a zająć się czymś dużo lepszym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grizz dnia Czw 10:58, 01 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiga
Administrator



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:36, 01 Kwi 2010    Temat postu:

Pomysl z rozwojem scenariuszy tez jest niezly. Na pewno go rozwaze z tym ze przydaloby sie wtedy wiecej parametrow :)
Bo akurat sex i przemoc nie powinny podlegac tym zasadom (bez specjalnych umiejetnosci mozna zrobic film z duza iloscia tych elementow)

Nie obicuje ze cos takiego sie pojawi na pewno. Ale idea zacna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum Biznesu filmowego Strona Główna -> Pomysły i uwagi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin